POVIJEST MOTORA

Djelatnost tvrtke Lombardini započinje 1922. godine kada je Adelmo Lombardini proizveo prvi motor, a 1933. zajedno s braćom Albertom i Rainerom, odlučio je pokrenuti vlastitu poduzetničku djelatnost pod nazivom Lombardini Fabbrica Motori osnovanu kao dioničko društvo, preuzevši objekte nekog bivšeg metaloprerađivačkog poduzeća sa pripojenom ljevaonicom, koji su se nalazili u bližoj okolici Reggio Emilije.

Nakon velikih poteškoća iz drugog svjetskog sukoba, poslijeratna izgradnja nalazi poduzeće spremno sa svojom gamom dizelskih i Otto motora, brodskih motora i proizvodnjom elektroagregata, te pumpnih, kompresorskih i agregata za zavarivanje.

Završetkom pedesetih godina dostignute su dvije temeljne etape u životu poduzeća: 1957. godine je krenula proizvodnja motora serije LA, 1959. godine gama proizvoda se razlučuje time što je proizveden prvi poljoprivredni traktor gusjeničar Castoro.

Postignuti rezultati su bili takvi da proizvodne hale u Via Galliano, gdje je poduzeće i nastalo, više nisu odgovarale. Godine 1963. je odlučeno da se izgrade nove proizvodne hale, gdje je i sadašnje sjedište u Pieveu (Reggio Emilia). Upravo u onom razdoblju je započela prva prava akcija internacionalizacije poduzeća osnivanjem prvih inozemnih filijala.

Sedamdesete su godine svjedokom angažiranosti društva na postizavanju ciljeva pretežno tehnološke prirode: 1970. godine izrađen je prvi malolitražni dizelski motor s izravnim ubrizgavanjem goriva, koji je bio u stanju da radi pri 3600 okretaja/minuti; 1979. godine izgrađen je Centar za istraživanje i razvoj. Nadalje, 1986. godine se rađa Lombardini Marine, u uvjerenju da će neki specifičan odjel, operativno neovisan i posvećen pomorskoj motorizaciji, garantirati bolje rezultate.

Stalni napori usmjereni podizanju tehnološke razine ponuđenih proizvoda, Lombardiniju su 1988. omogućili da komercijalizira vlastitu gamu dizelskih motora FOCS (*Fully Overhead Controlling System) i CHD (Compact Heavy_Duty).

Početkom devedesetih godina se nastavlja rastenje koje je započelo krajem prethodnog desetljeća, pod poticajom jedne konstantne politike tehnološkog obnavljanja proizvodne game. U ovom viđenju nanovo su određene proizvodne strategije među različitim tvornicama. Posebno se ACME iz Valdobbiadene di Treviso specijalizirala za proizvodnju benzinske game a u Slovačkoj se koncentrirala proizvodnja visoko tehnoloških vodeno hlađenih CHD dizelskih motora.

U stalnom naporu poboljšavanja kvalitete, već 1995. dobivena je certifikacija sustava kvalitete prema standardu UNI ISO EN 9001 a 2002. godine poduzeće je certificirano sukladno standardu kvalitete okoliša i specifičnom standardu poduzeća koja rade u automobilskom sektoru, sa nazivom "QS9000".